Thursday 21 August 2014

بیانیه شاخه سیاسی مقاومت جیش النصر ایران در پی تشدید فشارهای اخیر بر علما،نخبگان و فعالان مدنی اهلسنت

بدینوسیله شاخه سیاسی مقاومت جیش النصر ایران تشدید فشارهای امنیتی اخیر را بر علما،روشنفکران و فعالان اهلسنت بشدت محکوم نموده و اعلام میدارد بوجود آوردن فضای امنیتی و سرکوبگرانه در بلوچستان و استانهای سنی نشین نه تنها از عزم و اراده مبارزین اهلسنت در برچیدن ظلم و ستم آخوندی را تضعیف ننموده بلکه اراده مقاومت در راستای تغییر فضای ستمگرانه و هتاکانه موجود را بیش از پیش تقویت خواهد نمود.
در هفته های اخیر دستگاههای امنیتی و به طور مشخص وزارت اطلاعات جمع بزرگی از علمای دینی، ائمه مساجد و کنشگران مدنی را به دفاتر خود احضار و بازجویی کرده اند. تاکنون بیش از ده مدیر مدرسه دینی و امام مسجد اهل‌سنت در شهر زاهدان به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار شده‌اند.
بنا به گزارشات واصله وضعیت در سایر استان‌های سنی‌نشین به مراتب وخیم‌تر است و برخورد با فعالان دینی و مدنی اهل‌سنت در خراسانات، گلستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و خوزستان بسیار شدیدتر و بدون ملاحظه است.
در همین راستا ماموران وزارت اطلاعات ضمن درخواست "همکاری" از افراد احضارشده با دستگاه اطلاعاتی آنها را تهدید به پرونده سازی و زندانی شدن می‌کنند. مقامات امنیتی این افراد را نسبت به "نفوذ احتمالی" جنبش مقاومت جیش النصر و با فرافکنی جهت دار از نفوذ "دولة الاسلامی فی العراق و الشام"هشدار داده اند.
طبق اطلاعات واصله، معتمدین نزدیک به سپاه پاسداران و بسیج در سیستان‌ وبلوچستان نیز دستور یافته اند تا جوانان و فعالان مذهبی خود را از همفکری با "گروه های مقاومت اهلسنت بلوچستان" برحذر دارند.
درهمین حال ماموران وزارت اطلاعات مستقر در ایست‌ های بازرسی ورودی شهر زاهدان دهها تن از طلاب مدارس دینی این شهر را به شهرهای خودشان بازگردانده اند که بیشتر این افراد طلبه دارالعلوم زاهدان و اهل استان‌ های خراسان و کردستان بوده اند. همچنین روند "بازجویی سرپایی" در پست های بازرسی توسط ماموران امنیتی ادامه دارد و بسیاری از علما و فعالان مذهبی اهل‌سنت در بدو ورود به شهر زاهدان از کارت‌های شناسایی خود محروم شده اند. ماموران ضمن برگرداندن طلاب و هرکس به آن مشکوک هستند، به آنها اعلام کرده ‌اند که مدارکشان را از شهر خود تحویل بگیرند و به آنها اجازه تحصیل در زاهدان داده نمی‌شود.
بار دیگر مقاومت مردمی جیش النصر ایران به رژیم مستبد آخوندی هشدار میدهد که دست از ازار و اذیت مردم ایران و اهلسنت بر دارد و در صورت تداوم این رویه سرکوبگرانه ،مقاومت جیش النصر با اقدامات تلافی جویانه ،فضای این مناطق را برای ستمگران و مزدوران آخوندی به آتشی هولناک مبدل خواهد نمود و جنبش همواره خود را در کنار مردم دانسته و اجازه هتک حرمت به مردم شریف ایران و اهلسنت را نخواهد داد و در این راستا از هیچگونه ایثار و فداکاری دریغ نخواهد ورزید.
شاخه سیاسی مقاومت جیش النصر ایران
پنجشنبه 30مرداد1393

No comments:

Post a Comment